Azért nehéz bármit is mondani a Fidesz MPSZ európa-parlamenti kampányáról, mert egyrészt a választáson valúszínűsíthető egymillió százalékos győzelmük mindenféle jelenlegi kritikát ellehetetlenít, másrészről pedig Orbán Viktor seggét nyalni a szociáldemokrácia zászlaja alá ültetett narancsmezők árnyékában nem független bloggerre vallana. Két út látszik kirajzolódni: vagy semmit se mondok csak azt, hogy "Ha nem tetszik, el lehet menni más blogot olvasni!", vagy mégis mondok valamit (a kezdőmondatban kifejtett bármi helyett), és mivel a Csintalan műsorba betelefonáló nyugdíjasok nem olvassák tömegesen a Danteraktívot, csak Ti fogtok lehülyézni, hogy dehát nyertek, akkómeg?!
Felmerülhet a kérdés, hogy vajon az esélytelen, vagy az esélyes pártok felelőssége új irányok behozatala egy politikai kampányba? Előbbiek szorulnak-e figyelemfelkeltő kamikazeakciókra jobban, vagy utóbbiaknak van nagyobb mozgásterük eltérni a standard morcos, de reménykedő plakátcsaládoktól? Tízből kilencen nyílván az egyest mondanák, én azonban leszek az aki iksz/kettőt rak. 7-8 év dicstelen szocialista kormányzás után a Fidesz akkor is lépésben nyerne az EP -, országgyűlési választáson, ha Orbán egyik népbarát zakója látná el a párt kommunikációs feladatait, Répássy Róbert pedig Szíjjártó Péterrel vívna öldöklő párharcot a Mónika Show április elsejei különkiadásában arról, milyen arányban oszlik meg kettejük között a 110 IQ. Ilyeténképpen soha vissza nem térő alkalom nyílhatna arra, hogy ha nem is felejtik el az ökölbe szorult arcú flanel inges kisvállalkozó allegóriáját, érdeklődhetnének annak hogyléte felől.
Társadalmi párbeszédet - a magyar polkomm loch nessi szörnye, rengeteget hallani róla de még senki sem látta - kezdeményezni ildomos lenne, meg lehetne vitatni melyik lámpavasra akasszuk fel a kommunistákat, hogyan verje vissza a magyarság pajzsa a régió pénzügyi instabilitását meg a buzikat, stb... Happened to be ennek eszközét megszülte már a külvilág a webkettes és -hármas technológiák személyében, mi több, remek példákat is szolgáltatott annak használatára (Obama, Boris Johnson, Barroso). A hazai netező mindeközben lehet a Fidesz fanje a Facebookon, illetve nézhet kampánnyitó összefoglalót Armageddonos zenére, online TV címen...
Marad a remény.