HTML

Danteraktív

Az információs dzsungel könyve.

Ezek követnek

Bekaphatjuk

danteraktív 2009.01.14. 10:30

Nem a körömrágás az első pavlovi reflex, amit a gyorséttelemláncok honi kommunikációja okoz a fejünkben. A McDonald's gőgös és unalmas, a Burger King időtlen idők óta ugyanazt az idétlen szájtágítós plasztikai sebész spotot nyomja az aktuális, általában hűségbónuszos ajánlataival, a KFC ha csinált is vmit, nem emlékszem rá; aztán kifújt. Itt van azonban ez a világraszóló egészséghírnök, suttyomban lopódzott be 3 és fél éve a piacra, azóta hallatott magáról, viszont nyitott 20 éttermet és lényegesen kevesebb matériát rak a szendvicseibe, mint külföldön. Dióhéjban ennyit kell tudni a Subwayről. Meg, hogy ezekben a hetekben kültéri reklámkampányba kezdett. Bár ne tette volna.
 
A "Nem kérdés, mit fogsz BEKAPNI? Nézd milyen nagy. Kézzelfoghatóra vágysz?" plakátnak akár örülni is lehetne, mivel rá lehet aggatni a bevállalós jelzőt, a reklámközeg pedig általában az ügyféloldali apatikus seszag miatt szokott keseregni. Túlontúl szofisztikáltnak nem mondanám, de tény, hogy több, mint az 'éttermeinkben a supersize XL szendvicsek hónap végéig féláron' panelek.
 
Nade.
 
Szülőhazájában a lánc felépítette Az Egészséges Gyorsétterem imázst, ami kifogástalanul működik is az azóta túlzsúfolttá vált lifestyle piacon. A brand mellé kreált Jerrod nevű forma rokonszenves és karizmatikus a kinti duciknak, hihetően meséli el, hogy ezekben a zsömlékben mennyivel kevesebb a kalória, mint azokban a zsömlékben a szomszédnál, sőt, számszerűsíti azt. Az egésznek pedig ernyőt ad egy rövid és ügyes 'Eat Fresh!' szlogen, mielőtt még tolakodó lenne.
 
Vegyük sorba, mit nem lehetne ebből megvalósítani Magyarországon: healthy(nek pozícionált) gyorséttermünk nincs, egészségügyi főtanácsadónk Schobert Norbert, tehát az sincs. Rengeteg ducink van viszont, részben mivel helyi piacra szemetet előállító konkurensekben sincs hiány. Meg rossz szlogenekből sem, ld: "Nem kérdés, mit fogsz BEKAPNI?".
 
Ti. Subway: az Önök célpontja nem az a maga elé böfögő poszt-tini, akit egy ilyen színvonalú péniszezéssel vásárlásra lehet késztetni, mivel neki az üdítő kupakjára sem lenne pénze az étteremükben. Eme csoport kult fogyasztási cikkei a párszázas sajtburgerek és/vagy a Dankó Pista, opcionális esetben a CKM aktoldalai, de mivel a kissé hosszúra nyúlt szlogen lineáris levezetés szerint inkább a hölgyeknek szól, ismét szűkül egyet a merítés. Az Önök célcsoportja az urbánus lét egészségtelen mivoltja miatt szorongó fiatal felnőtt és középkorú nemtől függetlenül, akinek megnyílik a zöldségkavalkád láttán a pénztárcája.
 
Az ötlet valami fesztiválos gerillának elmenne, de ott is át kéne gondolni, hogy tényleg a Subwayre szabták-e. Ez így mindenesetre olyan súlyos, mint amilyennek Jerrod mondja magát a reklám előtti életében.

Címkék: outdoor

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://danteraktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr52876635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golax 2009.01.15. 17:06:28

jó irat, de szerintem akkor se jó egy ilyen igénytelen szar, hogyha bevállalósnak mutatja az ügyfelet. (Persze örülni lehet, hogy az ügyfél bevállalós - de egyben bothülye is...)

most jöhet megint a magyaros-önlehúzós, hogy végre megadták az esélyt, hogy ne a nemzetközi kampányt kelljen letolni a torkunkon mi meg nem éltünk vele?

Csak az fáj, hogy semelyik oldalon (!) nem dobták ki ezt a pazar ötletet...

danteraktív 2009.01.16. 10:09:44

ReVision dolgozik nekik, arról nekem is van infóm, bár ezt egy tiszta franchise esetében nehezebb lenyomozni (gondolom én, márha nem egykét nagy franchisee kezében van az összes MOn).

Igénytelen szar, igénytelen szar... tök igaz, sztem is, de ez szubjektív. Majd a forgalomszámok eldöntik, megérte-e nekik.

Mindenesetre én most egy jódarabig bojkottálom őket emiatt, pedig szoktam ott kajálni.
süti beállítások módosítása