HTML

Danteraktív

Az információs dzsungel könyve.

Ezek követnek

Subway vs. Értelem 2:0

danteraktív 2009.04.05. 14:36

A Subway honi képződménye alapjáraton hülye, erről már írtam; most ismét klaviatúra ragadásra késztetett. Fenti fotó az oktogoni éttermük utcaoldaláról készült, ahol az ominózus molino díszeleg, és Phili burger fogyasztásra hív.

Kezdjük az evidenciális helyesírási hibával: Philly, nem Phili - már amennyiben Philadelphia városának köznyelvi becézésére utal. Márpedig arra, hiszen a méltán finom Philly burger subway klónjáról van szó, ropogós steakhússal és lágy krémsajttal, melynek tüzetesebb részletezését még el nem fogyasztott ebédem fényében abbahagyom. Visszatérve a plakátra, a konzekvenciának  legalább adhatunk kreditet, hiszen a jobb alsó sarokba küldött angol mutáció is egy L-el íródott. Középiskolás röpdolgozatokban jobb helyeken két piros vonalat kap az ilyen hiba, mely vonalak stratégiai gondolkodásmódra már tinédzserkorban fogékony elszenvedői bátran bújhatnak ezután a mögé, hogy az ország egyik legforgalmasabb csomópontján nagyon sok pénzt keresnek abból emberek, hogy nem precízek és igen tudatlanok. Persze hallom/látom az okostojásozó hangokat/tekinteteket; pontosan ilyeneket kaptam akkor is amikor bementem hozzájuk szólni, hogy le kéne cserélni amennyiben el szeretnék kerülni, hogy nyugati turisták, vagy a hegyeshalmi határátkelőt ténylegesen és/vagy fejben egyszer átlépő itthoniak kánonban röhögjék őket arcon. Avagy maradjon fent, tanuljon meg a világ úgy írni, ahogy mi, csak akkor senki se bukjon ki, ha bukarestivé válunk.

Van azonban egy elírásnál fontosabb gikszer a dologban: bő évtizedes időutazás, visszafelé. Mutasson valaki egy valamirevaló hirdetőt, aki amerikanizmuson keresztül hirdet 2009ben?! Az Egyesült Államok ugyanis nem cool. Az volt 15 éve, de akkor még volt nekik irigylésre méltó gazdaságuk, hitelességük meg Michael Jordanük. Akkoriban lehetett vele vakítani a keleti tahót, minél extravagánsabb kék-fehér-piros volt a csomagolás, annál jobban fogyott a termék, lásd Manhattan jégkrém. Az USA imázsa egyenlő volt a csodaországével, mígnem az ezredfordulónál jött W, látott, majd gyorsan ám annál szisztematikusabban porig rombolta azt. Manapság az onnét érkező gazdasági gebasz miatt pedig még inkább ökölbe szorult kezekben érhető tetten az emberekben megbúvó amerika zsiger. Azt átkódolni évtizedek munkája lesz, arra legalábbis blődség most egy ikszedik  felhőkarcolós eladásösztönzést építeni, hogy a jelenlegi elnökük (bőrszíne) ideig-óráig cool.

Kettőből semmi.

Címkék: magyarország outdoor

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://danteraktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr881047566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása