Kijött egy olyan viralblogos elemzés, amely alátámasztja, hogy Mark Zuckerbergnek lenni jó. A Facebook 90 nap alatt 40 millió új usert verbuvált össze világszerte, aminek hatására dagadó mellkassal előrejelezték: áprilisra meglesz a 200. Megtehetik. Alább némi adat a top húszról, meg rólunk:
...
A hetvenharmadik helyünk közvetve Erwin Koemant dícséri, mivel annál még az UEFA rangsorban is bőven előrébb állunk. Depizhetnek továbbá a regionális leszakadásunk miatt jajjozó entellektuellek azon, hogy Szlovákiában majd' kétszer annyian facebookoznak (azért ilyen igénk már van), mint idehaza.
Mielőtt azonban Hegyeshalom hallatán könnybe lábadna a szemünk, nézzünk picit a számok mögé. Ott ugyanis jóval árnyaltabb a helyzet, mint elsőre gondolnánk.
Az adatainkból kiolvasható, hogy elmaradt a sokak által remélt nagy durr a honosítás után, mivel annak már bőven érzékeltetnie kéne a hatását ezen a táblán. Yet, nem teszi - pedig hasonló fordítások eredményezik a 8-12. helyen található spanyol ajkú országok előretörését, csakúgy, mint a tavaly második félévben elkészült francia és török siteok esetében.
A moderáltan trágya számainkról persze mi más tehetne, mint az Iwiw. Magyarországot külön kiemelték az olyan piacokról szóló résznél, ahol a Facebook nem rúghat labdába a helyi fejlesztésekkel szemben. Noha ez az uszkve százezer honi user valószínű csak a Hungary networköt fedi le, amihez még pár tízezer nem benne lévő magyar hozzájön, még mindig elenyésző a számuk az 1,7 milliós wiwtáborhoz képest. Csak szemléltetésképpen, Németországban sem facebookoznak másfél milliónál többen, az "Ő iWiWük", a StudioVZ viszont 12 milliós lefedettséggel bír. (mj: az azért kihoz egy erősebb lolt, hogy több magyar facebookos kéne a trónátvételhez, mint amennyi a fritzeknél van összesen.) Hasonló a helyzet még Hollandiában, Írországban, Lengyelországban, Oroszországban és Japánban.
Azaz a Facebook csak a fejletlen közösségi webeken tud tarolni, a homogenizált piacok mammutjai könnyedén állják a sarat. Mindez azt sejtteti, hogy nagyon is véges a globális social network alkalmazások potenciálja és közelítik életpályájuk csúcsát, helyettük viszont megjelennek majd a kisebb, tematizált hálók, mivel a networkölő (ilyen igénk is van) közönség exponenciálisan nő. A bekötetlen területek száma fogy, a bekötöttek még egy darabig szippantják az embereket, amazokon viszont kiderült, hogy a Facebook közel sem fogja úgy átrendezni erőviszonyokat, ahogy jónéhányan kalkulálták. Az pedig szinte kizárható, hogy a jövőben még egy általános témájú közösségi hálózat hasonló térnyerést mutasson be világszerte.
A hálozatépítésben gondolkozók tehát forgassák át nyugodtan a sikeres multik mottóját "Think local, act local!"ra.
További infokért kattints ide.